Skip to content Skip to footer

Általános Szerződési Feltételek

Fotó és jóga stúdió biztosítása enteriőr fotózáshoz

  1. Az ÁSZF célja a tárgyi hatálya alá tartozó szolgáltatásra és azok igénybevételére vonatkozó egységes feltételrendszer rögzítése, valamint a személyi hatálya alá tartozók közötti jogviszony szabályozása.
  2. Az ÁSZF tárgyi hatálya Szolgáltatónak a jelen ÁSZF alapján fotó és jóga stúdió enteriőr fotózáshoz történő biztosítására terjed ki.
  3. Az ÁSZF személyi hatálya alá tartoznak: Szolgáltató, és a szolgáltatást igénybe vevő megrendelők és azokkal érkező a megrendelőkhöz tartozó személyek (a továbbiakban: Fogyasztók) Szolgáltató és Fogyasztó (a továbbiakban együttesen: Felek).

    I. Szolgáltató adatai
    LUCE Studio Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
    cg: 06-09-029093
    adószám: 32370120-1-06
    székhely: 6725 Szeged, Móra utca 16. tetőtér 15.
    Stúdió: 6722 Szeged, Somogyi utca 6. 3.emelet 2

képviselők: Fazekas Imre ügyvezető, Zsapka Anna ügyvezető
akik képviseleti joga önálló

Telefon: +36 70 543 4041
e-mail: lucestudiokft@gmail.com

II. Fogalmak

  1. Fogyasztó: az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy, aki a szolgáltatást igénybe veszi
  2. Vállalkozás: aki fogyasztókat érintő tevékenységet önálló foglalkozásával vagygazdasági tevékenységével összefüggő célok érdekében végzi.
  3. Szolgáltatás: olyan, az ÁFSZ hatálya alá tartozó, ellenszolgáltatás fejében végzett – tevékenység, amely megbízó igényének kielégítésére irányul.
  4. Szolgáltatási szerződés: az adásvételi szerződéstől eltérő bármely olyan szerződés, amelynek értelmében a vállalkozás a fogyasztó részére szolgáltatást nyújt vagy szolgáltatás nyújtását vállalja, a fogyasztó pedig megfizeti vagy vállalja, hogy megfizeti a szolgáltatás díját.
  5. Online szolgáltatási szerződés: olyan szolgáltatási szerződés, amelynek értelmében a vállalkozás egy honlapon vagy egyéb elektronikus eszközön keresztül kínál megvételre valamilyen szolgáltatást, és a fogyasztó az adott honlapon vagy egyéb elektronikus eszközön keresztül rendeli meg a szolgáltatást.
  6. Fogyasztói jogvita: a fogyasztó és a vállalkozás közötti szolgáltatási szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos vitás ügy, valamint a fogyasztó és a vállalkozás között külön megkötésre kerülő szolgáltatási szerződés hiányában a szolgáltatás minőségével összefüggő vitás ügy.
  7. A szolgáltatás ellenértéke: az a bruttó, általános forgalmi adót tartalmazó ár, amelyen Szolgáltató a szolgáltatást kínálja.

III. Általános rendelkezések

  1. Jelen Általános Szerződési Feltételek 2023 10.01. napjától hatályosak.
  2. A fotó és joga stúdióban történő enteriőr fotózást az online felületen történő foglalással lehet igénybe venni.
  3. A foglalás érvényességnek a feltétele, hogy a Fogyasztó magára nézve kötelezően elfogadja a jelen Általános Szerződési Feltételeket, amelyről a foglalás menete folyamán jognyilatkozatot tesz.
  4. Szolgáltató az Általános Szerződési Feltételeket a hatályos jogszabályok előírása szerint a honlap nyitó oldaláról elérhető módon, annak hatályba lépése napjának egyértelmű feltüntetésével teszi közzé, a felhasználók számára elmenthető és kinyomtatható formátumban.

IV. A szerződéskötés

  1. A Szolgáltató által felkínált enteriőr fotózásra a https://lucestudio.hu honlapon elérhető igénylési lap kitöltésével lehet jelentkezni a név és az e-mail cím, valamint a szolgáltatás igénybevételi időpontjának és időtartamának a megadásával
  2. A Felek között a szerződés a honlapon található Igénylési lap Fogyasztó általi kitöltését követően a Szolgáltató visszaigazolásával jön létre.
    A Felek között ilyen módon létrejött szerződés írásban megkötött szerződésnek minősül.
  3. A szóban, telefonon leadott foglalás és megállapodás nem minősül szerződéskötésnek, illetve ilyen módon a szerződés módosítása sem lehetséges.
  4. Az enteriőr fotózás keretében a Szolgáltató biztosítja a fotó és jóga stúdióban az ott lévő portré hátterekkel és stúdió eszközökkel a Szolgáltató és/vagy a Fogyasztó által a visszaigazolt időpontban és időtartamban történő fotózás lehetőségét a Fogyasztó és a vele együtt a szolgáltatást igénybe vevők részére.
  5. Az egyes enteriőr fotózások Szolgáltató által felajánlott pontos kezdő időpontját, időtartamát, a honlapon közzétett tájékoztató tartalmazza.

V.A Szolgáltatás díja a fizetés menete

  1. Az egyes enteriőr fotózások keretében igénybe vehető szolgáltatások tartalmát és a részvételi díj összegét a honlapon közzétett tájékoztató tartalmazza.
  2. A foglalási lap kitöltését követően, annak a szolgáltató által történő visszaigazolása után a Fogyasztó a szolgáltatás díját a Szolgáltató által kiállított díjbekérő alapján a szolgáltatás igénybevételét megelőzően, a foglalást követő 3 napon belül a honlapon megadott bankszámlaszámra történő átutalással vagy bankkártyás fizetéssel fizeti meg.

A szolgáltatást a Fogyasztó a díj megfizetését követően lemondhatja.

November 1.- és december 31. közötti időszakban, ha a lemondás a szolgáltatás igénybevételét megelőző 5 napnál hamarabb történik, akkor a szolgáltatás díját 100 %-ban, 48 órán belüli lemondás esetén a szolgáltatási díját 50%-ban visszatéríti téríti a Szolgáltató, arra a számlaszámra történő utalással, amelyről a díj befizetése történt.

Az év többi időszakában, ha a lemondás a szolgáltatás igénybevételét megelőző 48 óránál hamarabb történik, akkor a szolgáltatási díját 100%-ban, ha a lemondás a szolgáltatás igénybevételét megelőző 24 óránál hamarabb történik, akkor a szolgáltatási díját 50%-ban visszatéríti a Szolgáltató, arra a számlaszámra történő utalással, amelyről a díj befizetése történt.

A fenti időpontokon belül történő lemondás, vagy a szolgáltatás igénybevételének elmaradása esetén a Szolgáltató bánatpénz jogcímén a szolgáltatási díjat nem téríti vissza.

A szolgáltató fenntartja a jogot a Fogyasztó azonnali értesítése mellett a foglalás törlésére, ha a Szolgáltató érdekkörén kívül eső ok miatt a szolgáltatás teljesítése ellehetetlenül. 

VI.A Felek jogai és kötelezettségei

  • Szolgáltató köteles a Szerződés tárgyát képező enteriőr fotózás feltételeit a szerződésben megállapodott időpontban és időtartamban a Fogyasztó részére biztosítani, a  szolgáltatást teljesíteni
  • A Fogyasztó jogosult a Szerződést azonnali hatállyal felmondani, amennyiben Szolgáltató önhibájából nem teljesíti a vállalt szolgáltatást.

A Fogyasztó és a szolgáltatást vele együtt igénybe vevő köteles az alábbi szabályokat betartani:

  • Enteriőrös fotó terem használata + Jóga terem használata portré hátterekkel és stúdió eszközökkel, csak tisztatalpú, a Fogyasztó által hozott váltócipőben, vagy a Szolgáltató által biztosított vendégpapucsban lehetséges.
  • A szolgáltatás helyszíne kisállatbarát. Ennek következtében a kis kedvencedet szeretettel látjuk, ha szobatiszta, szelíd, emberhez szokott, fegyelmezhető. Mindenképpen szükséges, hogy a Fogyasztó hozzon egy egy tiszta takarót / plédet, a kanapékra és fotelekre mivel a kisállat kizárólag így engedhető fel. Tekintettel arra, hogy előfordulhat, a következő Fogyasztó allergiás az állatszőrre, ezért a stúdió kitakarítására az igényelt időtartamból 15 percet kell számolni.  Ezért, ha kisállattal érkezik a Fogyasztó 15 perccel a foglalt idő lejárta előtt el kell a termet hagyni, hogy a takarítást el lehessen végezni. 
  • A kisállat által esetlegesen okozott károkért a felelősség a Fogyasztót terheli.
  • A Fogyasztó, illetve a szolgáltatást vele együtt igénybe vevő által esetlegesen okozott kárt (eszközök sérülése, törés, szakadás, jelentős koszolódás) köteles jelezni a Szolgáltatónak és azt megtéríteni.
  • A papír hátterek sérülése esetén az érintett szakaszt méter áron kell megtéríteni a fotózás végén. (3000 Ft / méter)
  • A termekbe egész órakor lehet bemenni be és az igényelt időtartam végén el kell hagyni. 
  • A termeket eredeti állapotban, a berendezési tárgyakat visszarendezve kell visszaadni a Szolgáltatónak.
  • A termekben az étel-, italfogyasztás tilos. Ha a Fogyasztó ételt, italt, hoz magával azt az arra kialakított étkező részben fogyaszthatja el.
  • Szigorúan tilos a termekben bármiféle nyílt láng (gyertya, csillagszóró, stb), illetve szóródó anyag (pl. konfetti, csillámpor) használata.
  • A teremhez – fotózáshoz, forgatáshoz – kért technikai eszközöket a Fogyasztónak kell üzemeltetni, kivéve ha a fotózást a Szolgáltató végzi.
  •  A Fogyasztó kérése esetén a Szolgáltató segít a beállításban és a használat módjában.
  • A jóga terem eszközei szintén használhatók a fotózások során, melyek az öltözőben találhatóak. A fotózás végéig az eszközöket letakarítva kell az eredeti helyére visszatenni.
  • A Szolgáltató azonnali hatállyal felmondhatja a szerződést, ha a Fogyasztó súlyosan, vagy ismétlődően megszegi a szerződésben rögzített kötelezettségei, felszólítás ellenére nem rendeltetés-szerűen használja a fotó és jóga terem eszközeit, berendezési tárgyait.
  • A Fogyasztó, illetve a vele együtt a szolgáltatás igénybe vevő a Szolgáltatóval vagy annak alkalmazottjával l durván viselkedik, alkohol vagy drogok befolyása alatt áll, illetve fenyegető, sértő vagy más elfogadhatatlan viselkedést tanúsít;

Szolgáltató jogosult a Szolgáltatást igénybe vevőkről, azok hozzájárulása esetén fénykép, illetve mozgókép felvételt készíteni, amelyet a későbbiek során kizárólag marketing célra felhasználhat.

VII. Panaszkezelés

  1. Amennyiben a Fogyasztónak akár a honlap üzemelésével, vagy a nyújtott
    szolgáltatásokkal kapcsolatban észrevétele, panasza van, úgy azt postai levél útján,
    Szolgáltató székhelyére címezve jelentheti be
  2. Szolgáltató minden egyes panaszt érdemben kivizsgál, és annak eredményéről legkésőbb 30 napon belül tájékoztatja Panasztevőt. Amennyiben a panasz a nyújtott szolgáltatással kapcsolatos, abban az esetben a kivizsgálás során Szolgáltató beszerzi a szükséges információkat a táboron résztvevő egyéb személyektől a történtek rekonstruálása érdekében. Erről Szolgáltató készít egy jelentést, amelyben
    ismerteti a panasz kivizsgálásnak menetét, és érdemben reagál a panaszban előadottakra.
  3. Amennyiben a panasz kezelésével nem elégedett, úgy a következőkben felsorolt szervekhez fordulhat.

Fogyasztóvédelmi eljárás 

Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fővárosi és megyei kormányhivatalok látják el, ezek listája itt található: http://www.kormanyhivatal.hu/ 

Bírósági eljárás 

A Felek a szerződésből eredő jogvitájukat egymás közötti egyeztetéssel békés úton törekszenek megoldani. Amennyiben a jogvita rendezése bíróságon kívül nem vezet eredményre, úgy a Felek kikötik a Szolgáltató székhelye szerint illetékes, az ügyre hatáskörrel rendelkező bíróság kizárólagos illetékességét.
A bírósági jogérvényesítés lehetőségeiről további információkhoz juthat a
www.birosagok.hu honlapon.


Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint. 

Békéltető testületi eljárás 

Tájékoztatjuk, hogy Ön velünk szemben fogyasztói panasszal élhet. Amennyiben az Ön fogyasztói panaszát elutasítjuk, úgy Ön jogosult az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra – a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján – az illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes. 

A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. 

Ennek keretében fennáll a vállalkozásoknak a békéltető testület felhívására történő válaszirat megküldési kötelezettsége, továbbá kötelezettségként kerül rögzítésre a békéltető testület előtti megjelenési kötelezettség („meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása”). 

Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki. 

A fenti együttműködési kötelezettség megszegése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság rendelkezik hatáskörrel, amely alapján a jogszabályváltozás következtében a vállalkozások jogsértő magatartása esetén bírságkiszabás alkalmazandó

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban. 

A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését. A kérelemnek tartalmaznia kell 

  1. a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét, 
  2. a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét, 
  3. ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését, 
  4. a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait, 
  5. a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését 
  6. a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelemelőterjesztésére nem került sor, 
  7. a testület döntésére irányuló indítványt, 
  8. a fogyasztó aláírását. 

A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről. 

Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást. 

A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu
A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el:
https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek 

  1. ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
    1. Az ÁSZF határozatlan időre szól, melynek szövege a honlap kezdőoldaláról közvetlenül elérhető, letölthető.
    2. Szolgáltató a személyes adatok kezelését az Adatvédelmi Nyilatkozatban foglaltak szerint végzi.
  2. A jelen Általános Szerződési Feltételekben nem szabályozott kérdésekben a 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről, illetve az adott kérdést szabályozó jogszabályok rendelkezései az irányadók.

Szeged 2023 10.01.

LUCE Studio Kft